Hoppträning

Det blev hoppträning igår som tur va. Det gick ganska bra, han var riktigt fin på uppvärmningarna och sista banan vi hoppade gick bra. Men i början när vi hoppade banan så red jag lite fel, tänkte bara på att hålla han tillbaka mot hindret och glömde lite skänkel. Men Johan förklarade hur jag skulle göra och sen efter ett tag gick det bra. Det är lite nytt för mig att rida på detta sättet, de sista galoppsprången innan hindret ska jag sitta ner och hålla massa i handen och driva massor. Förut har jag tagit de mer lugnt fast ridit på ungefär samma sätt men nu måste jag verkligen tänka på att driva på även om de inte skulle behövas. Jack kan inte smita då och han hoppar så mycket bättre och han får bättre självförtroende. Så idag hade jag tänkt att ställa en lite sockerbit i paddocken och hoppa över den och verkligen överdriva på de sättet så det sitter att jag hela tiden ska rida så. Om jag gör det kommer vi kunna hoppa mycket högre. Så nu är det bara att träna!
 

KOMMENTARER

Kommentera här:

Namn:
jag kommer hit igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0