Lördag

Är så skönt att det är helg nu och har studiedag på måndag och friluftsdag på tisdag och då ska jag rida så känns som jag är lite lång ledig. Är i alla fall jätte skönt och jag hinner plugga en hel del som tur är för nästa vecka är det fysik prov och matte slut prov på hela matte 3c kursen. Har även andra små skol saker som måste göras! Nu har jag nyss gjort lite körkorts teori och tester på datan. Snart ska jag äta sen stallet! Idag ska jag ta hand om Bucky så tänkte rida Bucky och Jack i paddocken. Sen får vi se vad som händer i kväll. Jag ska inte vara hemma i alla fall men vet inte vad jag vill göra än.

Igår red jag jack i paddocken med galoppbommar på en liten bana i kort galopp. Det var jätte jätte varmt och jack blev jätte svettig så efter fick det bli en dusch för han. Tänkte göra lite samma idag då han var väldigt stark igår så jag hoppas han har släppt det idag och tycker det är lite mer tråkigt än vad han tyckte igår för han ville bara springa fort över alla bommar.

Älskar vädret och värmen som äntligen har kommit så ska passa på att vara ute mycket nu i helgen.


KOMMENTARER

Kommentera här:

Namn:
jag kommer hit igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0